25 lat temu pierwszy model R1 zmienił świat sportowych motocykli i od tego czasu nieustannie przesuwał granice zaawansowania technologii. Ten wyjątkowy motocykl wyścigowy, zbudowany bez żadnych kompromisów, jest najbardziej ekscytującym sportowym motocyklem naszych czasów.
Zaawansowana technologia w R1 została w każdym calu opracowana z wykorzystaniem wiedzy zdobytej dzięki ogromnym zaangażowaniu Yamahy w wyścigi. Niezwykły, 4-cylindrowy silnik EURO 5 o pojemności 998 cm3 jest bezpośrednim potomkiem jednostki M1 – a jego aerodynamiczna owiewka wywodzi się wprost z toru wyścigowego.
Jednak to głównie zaawansowana elektronika przyczynia się do wyjątkowości R1. Całe wyposażenie motocykla, od przepustnicy ride-by-wire po system kontroli startu (LCS), zarządzanie hamowania silnikiem (EBM), a także sterowanie hamulcami (BC) i wiele więcej, sprawia, że jest to najlepszy sportowy model Yamahy dominujący tak na ulicy, jak i na torze. Dostępny w najnowszych malowaniach Icon Blue i Yamaha Black.
Typ silnika |
4-suwowy, Chłodzony cieczą, 4-cylindrowy, DOHC, 4-zaworowy |
Pojemność |
998 cm³ |
Średnica x skok tłoka |
79,0 × 50,9 mm |
Stopień sprężania |
13,0 : 1 |
Moc maksymalna |
200,0 KM (147,1 kW) przy 13 500 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy |
113,3 Nm (11,6 kg-m) przy 11 500 obr./min |
Układ smarowania |
Mokra miska olejowa |
Typ sprzęgła |
Mokre, wielotarczowe |
Układ zapłonu |
TCI |
Układ rozrusznika |
Elektryczny |
Skrzynia biegów |
Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa |
Napęd końcowy |
Łańcuch |
Spalanie |
6,8 l/100 km |
Emisja CO2 |
159 g/km |
Układ zasilania |
Układ elektronicznego wtrysku paliwa |
Rama |
Aluminiowa, Deltabox, Diamond |
Kąt wyprzedzania główki ramy |
24º |
Wyprzedzenie |
102 mm |
Układ przedniego zawieszenia |
Widelec teleskopowy |
Układ tylnego zawieszenia |
Wahaczowe, Wahacz |
Skok przedniego zawieszenia |
120 mm |
Skok tylnego zawieszenia |
120 mm |
Hamulec przedni |
Hydrauliczny, dwutarczowe, Ø 320 mm |
Hamulec tylny |
Hydrauliczny, jednotarczowy, Ø 220 mm |
Opona przednia |
120/70 ZR17M/C (58W), bezdętkowa |
Opona tylna |
190/55 ZR17M/C (75W), bezdętkowa |
Długość całkowita |
2055 mm |
Szerokość całkowita |
690 mm |
Wysokość całkowita |
1165 mm |
Wysokość siodełka |
855 mm |
Rozstaw kół |
1405 mm |
Minimalny prześwit |
130 mm |
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) |
201 kg |
Pojemność zbiornika paliwa |
17,0 l |
Pojemność zbiornika oleju |
4,9 l |
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.