Kiedy w 1979 roku po raz pierwszy zorganizowano rajd Paryż-Dakar, Yamaha XT dostała szansę sprawdzenia się w najtrudniejszych warunkach na świecie. Zawodnicy startujący na modelu XT triumfowali w tym legendarnym wyścigu w latach '79 i '80. To zainspirowało Yamahę do opracowania modelu Ténéré w roku 1983 - kultowego motocykla typu adventure, który odmienił oblicze motocyklizmu.
40 lat później Yamaha Ténéré 700 wciąż działa na wyobraźnię kolejnych pokoleń motocyklistów marzących o wyprawach po bezdrożach . Ekskluzywna wersja Ténéré 700 Rally Edition ma legendarne rajdowe kolory, układ ABS z możliwością wyboru jednego z trzech trybów pracy oraz unowocześniony kokpit z 5-calowym ekranem TFT z możliwością sparowania ze smartfonem.
Ténéré 700 Rally Edition w klasycznym dla Yamahy biało-czerwonym rajdowym malowaniu, z grafiką speedblock i złotymi felgami, jest hołdem dla fabrycznych motocykli uczestniczących w rajdzie Dakar. Dzięki najwyższej jakości podzespołom oraz rajdowemu DNA Ténéré jest najlepszym motocyklem typu adventure nawiązującym do historii motorsportu.
Typ silnika |
4-suwowy, 2-cylindrowy, Chłodzony cieczą, DOHC |
Pojemność |
689 cm³ |
Średnica x skok tłoka |
80,0 x 68,6 mm |
Stopień sprężania |
11,5 : 1 |
Moc maksymalna |
74,8 KM (55,0 kW) przy 9000 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy |
69,0 Nm przy 6500 obr/min |
Układ smarowania |
Mokra miska olejowa |
Typ sprzęgła |
Mokre, wielotarczowe |
Układ zapłonu |
TCI |
Układ rozrusznika |
Elektryczny |
Skrzynia biegów |
Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa |
Napęd końcowy |
Łańcuch |
Spalanie |
4,16 l/100 km |
Emisja CO2 |
100 g/km |
Układ zasilania |
Układ elektronicznego wtrysku paliwa |
Rama |
podwójna kołyska, Rama z rur stalowych |
Kąt wyprzedzania główki ramy |
27º |
Wyprzedzenie |
105 mm |
Układ przedniego zawieszenia |
Widelec upside-down |
Układ tylnego zawieszenia |
Wahaczowe, Wahacz |
Skok przedniego zawieszenia |
210 mm |
Skok tylnego zawieszenia |
200 mm |
Hamulec przedni |
Hydrauliczny, dwutarczowy Ø 282 mm |
Hamulec tylny |
Hydrauliczny z pojedynczą tarczą Ø 245 mm |
Opona przednia |
90/90 - 21 M/C 54 V |
Opona tylna |
150/70 R 18 M/C 70 V |
Długość całkowita |
2370 mm |
Szerokość całkowita |
905 mm |
Wysokość całkowita |
1455 mm |
Wysokość siodełka |
895 mm |
Rozstaw kół |
1595 mm |
Minimalny prześwit |
240 mm |
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) |
203 kg |
Pojemność zbiornika paliwa |
16,0 l |
Pojemność zbiornika oleju |
3 l |
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.